مصاحبه آرشیو خبر ها
بخشی دیگر از مصاحبه ی مانژوکیچ ، طبیعی بود که به مسیر پیروزی برگردیم ، گلزنی های من مدیون کار تمام تیم است

بخشی دیگر از مصاحبه ی مانژوکیچ ، طبیعی بود که به مسیر پیروزی برگردیم ، گلزنی های من مدیون کار تمام تیم است

چند روز پیش مصاحبه ای نسبتا طولانی از ماریو مانژوکیچ را خواندیم ، بخش تکمیلی زیر که به تازگی در رسانه ها منتشر شده را با هم مرور می کنیم :

خب بیا رو راست باشیم ، آیا یووه به خوبی اینتر که صدرنشین سری آست کار می کند؟

ماریو :نبرد بر سر اسکودتو طولانی و خسته کننده خواهد بود ، من حس می کنم ما برای ان در کنار اینتر ، ناپولی و فیورنتینا خواهیم جنگید.فکر می کنم بسیار جذاب خواهد بود.مطمئنا توانایی این را داریم که در نهایت قهرمان شویم.

سری آ‌، بعد از یک دهه افت ، آیا دارد به جاده ی شکوه و افتخار گذشته ها بر می گردد؟

ماریو :در اینجا چنین دیدگاهی به طور کلی وجود دارد.غیر از ان ، ایتالیایی ها واقعا در مورد خودشان خیلی منتقدانه نظر می دهند ، خیلی در مورد خودشان سخت گیرند و وقتی می گویند که قدرت لیگ در حال بازگشت است ، پس واضح است که کیفیت افزایش پیدا کرده است.برای من و وقتی به اینجا امدم ، کاملا این قضیه واضح بود.اینجا تعداد زیادی بازیکن با کیفیت وجود دارد و هر بازی برایمان باورنکردنی است ، هر تیمی بسیار سازمان یافته است و اماده است تا ما را غافلگیر کند ، شما حتی یه ثانیه نمی توانید آسوده باشید.

دیبالای جوان ، گران قیمت ترین خرید یوونتوس ، بعد از سختی ها در ابتدا ، حالا از بازیش لذت می برد.او واضحا می گوید این مسئله به خاطر همکاریش با توست و به لطف تو ، ایا هر دوی شما از این همکاری راضی هستید؟

ماریو :دیبالا بسیار با استعداد است ، و هر دوی ما با هم خیلی خوب هماهنگ می شویم.اما نکته این است که همه ی تیم خوب بازی می کند.یکدست هستیم. وقتی بازی را می بینید هم فهمیدنش اسان است.ما یک جو صمیمی در تیم داریم ، اگرچه رقابت سختی بین ماست. که این باعث می شود که هر نفر بهترین تواناییش را ارئه دهد. 

موراتا سال پیش مهاجم ثابت بود ، آیا او به خاطر درخشش تو نیمکت نشین شده؟

ماریو:آلوارو بازیکن فوق العاده ایست ، اساسا او جوان است.او یک دوران حرفه ای طولانی را در پیش رو دارد.ما با هم خوبیم ، برای رسیدن به ۱۱ نفر اصلی با هم رقابت می کنیم ، اما رقابت برای مصلحت و موفقیت یوونتوس مهم تر است.وقتی جوان هستید ، مهم ترین چیز صبور بودن ، تلاش کردن و پیشرفت است.هیچ خطری او را تهدید نمی کند ، زازا را هم همینطور ، او هم مهاجم شگفت انگیزی است. 

می توانیم ببینیم که بازیکنان یووه به تو احترام می گذارند ، اما با چه کسی صمیمی تر هستی؟

ماریو :من با همه خوب هستم ، چون همه بچه های خیلی مهربانی هستند.قدیمی ها ، بوفون ، کیه لینی ، بونوچی بارزالی و مارکیزیو ، همان طور که گفتم ، انها دلیل مهمی بودند که باعث شد من به یووه بیایم.در طی ماه های اول ، وقتی هنوز در هتل زندگی می کردم ، دائما همراه زازا به تمرین می رفتم و ما بعد از آن خیلی با هم صمیمی شدیم.اما هنوز ، به شکل جالبی با لیختشتاینر و خدیرا نزدیک هستم ، ما با هم آلمانی صحبت می کنیم.یا پوگبا که بازیکنی با توانایی های باور نکردنی است.و رابطه ی خاصی هم با اورا دارم.

گفتی المانی ، این به این خاطر است که هنوز ایتالیایی یاد نگرفته ای؟

ماریو :من بخش زیادی از ان را متوجه می شوم چون شبیه اسپانیایی است ، اما هنوز یاد نگرفته ام که صحبت کنم ، چون همیشه در حال سفر ، تمرین و انجام مسابقات هستیم. اصلا وقت نمی کنم که به صحبت کردن عادت کنم.با این همه در سال جدید می خواهم یک معلم بگیرم و مطمئنا به زودی می توانم صحبت هم کنم. 

آیا خوب است که بعد از شروع سوال برانگیز در شروع این همه طرفدار داری؟

ماریو :جایزه ای که آنها در ماه نوامبر دادند ، نشانه ی واضحی بود که که ارزش هایی که از من انتظار می رفت را نشان داده ام.البته این برای من بسیار دلپذیر است چون سریع متوجه شدم که هواداران چقدر احساساتی هستند و در واقع طرفداران متعصب یوونتوس هستند.انها هر جا می رویم به دنبالمان می آیند ، همراهمان می مانند ، احساس می کنیم در خانه هستیم. بعضیشان ، واضحا در مورد من تردیدهایی داشتند که طبیعی است.حالا خوشحالم چون توانستم نشان دهم که چه توانایی هایی دارم و متقابلا انها هم از من تقدیر کردند و طوری من را پذیرفتند که انگار من یک یوونتوسی اصیل هستم.گل هایم شاید بهترین علت این انتخاب بود ، اما من مطمئنا کلید اصلی ستایش یوونتوسی ها این بود که آنها جنگندگی و تلاش صد در صدی ، پرس ، بازی کردن برا تیم و نه فقط برای امار خودم را متوجه شدند . و اجازه بدهید اضافه کنم که هر تیمی که در ان بازی کردم و همیشه رابطه ی فوق العاده ای با هواداران داشته ام و از حمایت فوق العاده ی آنها برخوردار بودم.فکر می کنم شیوه ی بازی و شجاعت تسلیم ناپذیرم برای باشگاه دلیل این بوده است.ما همه چیزهایی که نیاز بوده را گفته ایم.من در ابتدای مصاحبه ام گفتم که ضعیف شده بودم ، بخشی به خاطر مشکلاتی که من را شکنجه می دادند ، اما من در آینده هیچ بهانه ای نخواهم داشت.اگر توانستیم در منچستر فوق العاده بازی کنیم ، پس به این معنی است که می توانیم! و در پایان اکتبر اخرین لحظه ی تلنگر خوردن ما بود. من احساس کردم که بعد از جلسه ای که فردای بازی با ساسولو داشتیم ، همه ناگهان به خودمان آمدیم. 

امروز یک جو کاملا متضاد نسبت به آن زمان وجود دارد.یووه تنها ۳ امتیاز با صدر فاصله دارد ، با استایل فوق العاده ای فوتبال بازی می کنید ، همین الان در ۱۸ بازی ۹ گل زده ای ، هواداران تو را ستایش می کنند و تو را به عنوان بهترین بازیکن ماه برگزیده اند ، رسانه ها اشاره می کنند تو رهبر این یووه ی قدرتمند و جدید هستی...

ماریو :امروز همه چیز آسان تر است ، اما نمی توانیم خودمان را گول بزنیم که همه چیز درست شده است.ما باید بیشتر بجنگیم تا به صدر جدول برگردیم ، برای اینکه در اروپا و ایتالیا جام بگیریم.چیزی که وضعیت طبیعی یوونتوس است.حالا نیاز داریم به کار ادامه دهیم و در سطح مورد انتظار بازی کنیم تا به ما برای رسیدن به اهدافمان کمک کند.

ایا از کسی از تو پرسید که چه اتفاقی دارد می افتد ، چرا جو ناامید کننده ای در تمرین ها و بازی هایت حاکم بود؟

ماریو :نگاه کنید ، من معمولا با مربیمان الگری و یا مدیرمان ماروتا صحبت می کردم ، اما این صحبت ها بیشتر حول جست و جوی روشی برای خروج از این وضعیت سخت و رتبه ی غیر منطقی ما در جدول بود.من شخصا به خاطر مشکلاتی که گریبانگیرم شدند ، خیلی از لحاظ روحی دچار فراز و نشیب می شدم.من با ایجنتم دائما در تماس بودم و به او می گفتم که این اتفاقاتی که برایم می افتد غیرممکن است!من به این حجم از بداقبالی عادت ندارم.این کارم را هم تحت تاثیر قرار داد ، نمی توانستم از درد [آرنج] و متعاقبا رنجی که با خود به همراه داشت فرار کنم.بازیکنان متوجه این موضوع شدند ، من با آنها در مورد همه چیز صحبت کردم ، یک روز با بوفون ، اورا و لیختشتاینر صحبت کردم و در مورد عذابی که می کشیدم بهشان توضیح دادم. احساس کردم که باید از کل تیم به شکلی به خاطر اینکه خوب نبودم معذرت خواهی کنم. من دنبال بهانه نبودم ، فقط خواهش کردم صبر کنند تا بتوانم به مشکلات جسمی ام غلبه کنم. به عبارت دیگر تا وقتی که بتوانم به طور کامل با حقایق جدید در یووه تطبیق پیدا کنم.من به انها اعلام کردم که از آن لحظه می خواهم که شرایط را عوض کنم ، می توانم بالاخره در درگیری های درون زمین شرکت کنم!

به نظر رسید که توانستی این کار را بکنی ، از انتهای اکتبر تو ۷ گل و یک پاس گل در ۱۰ بازی دادی ، که ۹ تای آنها با پیروزی یووه به اتمام رسید.این یک بازگشت فوق العاده برای نبرد اسکودتو بود و برای صعود از مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان ...

ماریو :این را مدیون همه ی تیم و مربی هستم.همچنین باشگاه که در ان دوره ی دشوار از ما حمایت کرد. یوونتوس در تابستان بازیکنان زیادی را عوض کرد ، ما داریم داستان و تاریخ جدیدی می نویسیم ، برایمان تطبیق پیدا کردن با هم و به دست گرفتن ریتم کمی زمان برد.یوونتوس آنقدر بزرگ است که اصلا شایسته ی رده های میانی جدول نیست و بنابراین طبیعی است که یووه به مسیر پیروزی برگردد و ریتمی پیدا کردیم که ما را به بالای جدول برگرداند.در سخت ترین لحظات یووه نشان داد که چطور قدرتمان را یکی کنیم و مثل یک باشگاه بزرگ رفتار کنیم.

ایا ان پیروزی ۳-۱ برابر امپولی برایت نقطه ی عطف بود؟ در ان بازی گلزنی هم کردی ...

ماریو:نقطه ی عطف ان جلسه ای بود که ما بازیکنان ، بین خودمان قبل از بازی برگزار کردیم.ما اگاه بودیم که برای اینکه اوضاع را روبراه کنیم حتما باید پیروز شویم ، چون مسیر فصل داشت بد پیش می رفت ، مسیری که به یووه تعلق نداشت. 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: